onsdag 10 juni 2009

Rörlig bild

Är vad vi har börjat med på dt.se. Hade vart skitkul om Nikon hade en konkurrenskraftig stillbildskamera med filmfunktion. Nu har vi nån slags Handycam filmkamera  med HD grejs. Men det blir ju liksom inte riktigt som man vill. Sen blir det ju väldigt rörigt med två kameror. Helst när det är bråttom. Och idag var det bråttom. Jag hade 3.5 minuter på mig att göra ett rörligt inslag samt plåta ett band. (Sabaton) Basisten hade tydligen brådis. Vi löste det hela med att bandet pluggade in sina verktyg och rev av en låt, det fångade jag på rörlig bild så gott jag kunde. Jag ska visa här sen hur det blev. låten varade i drygt 3 minuter så jag hade lite mindre än en halv minut på mig att komma på en skitcool bandbild med attityd. Ja ni fattar. Men allt är möjligt, nu kanske det inte blev årets bild eller nån Åkerlundvideo. Men jobbet är i hamn. 
Efter det så väntade en regnig crosstävling. Jag visste ju att jag skulle dit och att det regnade. Men inte hade jag kläder som passade för det inte. Vita sneakers och jeans. 
Nu har jag ju tävlat själv i större delen av mitt liv så jag vet hur det kan se ut vid en crossbana. Träffade konkurentfotografen där. Curt, han hade minsann stövlar på han. Men han hade däremot inte samma rutin vad gäller crosshojar så han hade ställt sig på fel plats och såg ut som en soldat i en skyttegrav. Vi hade lite kul och skrattade åt det hela. 

Bilder från idag. //Lars

Sabaton med en bassist som har bråttom (till vänster i bild)
Starten i det första heatet är iväg
Å det andra
Hemmaåkaren Höök med öppen trottel.

Inga kommentarer: