tisdag 26 januari 2010

Dagskift och Haitiutmaning.

Utmaningen kommer lite längre ner.

Dagskift är väl inget jag gillar så särskilt mycket. Upp tidigt, skaka liv i tuppen, kuta yrvaket runt i huset och fundera varför det är så mörkt. Ja du fattar. Men det är bara att bita ihop och riva iväg till kneget. För när man väl är där så är det ju så otroligt kul, kul att träffa kollegorna igen. Morgonmötena brukar vara en klassiker varje morgon. Jag har sagt det förr, och jag säger det igen, jag har världens bästa yrke. Så är det. Men får jag välja så tar jag kvällpassen.

Konstnatten är en stor konsttillställning här i Falun. Här är en av ett gäng bilder från en föris vi gjorde på det. Konstverk hängdes och justerades. Vi fick en fin liten rundvandring bland en konstnärs alla verk. Tänk vad mycket gojja de kan snacka. Ha ha.

Björn Ståbi, en av många utställare.

Esteteleverna Elvira Tröger och Sebastian Lysén arrangerar en modeshow till förmån för Unicef. Hjälporganisationen Unicef är en av många som jobbar febrilt i Haiti. Har du gjort ditt? Har du skänkt pengar? Det har jag. Enkelt var det dessutom. Jag skrev ordet Haiti i ett SMS och skickade det till 72900. (Unicef) Då dras det 50 kronor på min mobilräkning. Gör det du med, välj vilken organisation som passar dig bäst. Men gör det nu. Får jag 5 personer som lägger en kommentar här nere som har donerat så skickar jag det där SMSet igen. För det råder fortfarande kaos i Haiti. Läget är inte bättre för att medierna inte rapporterar lika intensivt som förr. Kom igen nu. Gör mig glad och anta min lilla utmaning. Kanske fler bloggare kan göra lika?

Här är en bild som jag tog i veckan. Nya bidragsregler för friskolor och friförskolor ställer till med problem, så vi drog ut till en av de drabbade. Jag lade mig på golvet med kameran och helt plötsligt stod jag i centrum i barnens lek. Men det finurliga med barn är att de snabbt anpassar sig. Det tog inte många minuter innan jag var bortglömd och leken med att bygga ett garage till leksaksbilen var igång igen. Jag gillar bilden, det händer nått i den. Alla fem personer har upptäckt något. Äh, jag gillar den helt enkelt.

4 kommentarer:

skoglöw sa...

Äntligen lite nya bilder!!
Jävla bra den där längst upp alltså, ryck tag i benen så får vi se vem som skrattar...

Jag leker med Läkare utan gränser om det gills??

Lars Dafgård sa...

Det beror på vad du menar med leker. Har du donerat slantar så gills det så klart.

Per sa...

Antar utmaningen! Donerat 50 kr (också unicef) även om det var några dagar sedan.

Lars Dafgård sa...

Utmärkt Per. Bara man har gjort det räcker, spelar ingen roll när. Men jag blir besviken på andra besökare. Övder ett hundratal har varit in här sedan jag skrev om Haiti, men bara två har hört av sig. Trist.