lördag 2 januari 2010

Finlir


Sporten på Dalarnas tidningar gör ett årligt magasin som heter Finlir. I år har jag tre reportage med i magazinet. Tre personporträtt kanske det heter. Tyvärr så fick jag lov att plåta av sidorna då vi inte lägger upp detta på webben.

Mats Nilsson är Sveriges bästa motocrossförare OCH enduroförare. Vi tillbringade flera trevliga timmar med Mats på hans jobb där han lastar timmer på järnvägsvagnar. Jag skall försöka lägga upp reportaget här så ni kan läsa det.


Ett annat porträtt är på Patrik Allvin. Han är talangscout för regerande NHL-mästarna Pittsburgh Penguins. Han reser runt i Europa och Amerika och söker efter kommande världsstjärnor. Han ser nog mer hockey än 20 hockeyfantaster gör tillsammans.


Det tredje och det starkaste porträttet är på Håkan Larsson. (bandyprofil) Han har besegrat cansern TRE!! gånger och ser på livet ur ett annat perspektiv än vad du och jag gör. Så otroligt att få ta del av en sådan stark historia. Jag skall försöka lägga upp det reportaget med.

----

Här är bilderna från reportagen, en del i svartvit. Som jag ville ha det.


Mats Nilsson


Patrik Allvin



Håkan Larsson



//Lars.

Inga kommentarer: