söndag 12 juli 2009

Paid vacation


Här är inte jag nu, men semestar har jag.

Nu äntligen är det semester. Jag har lite småprojekt på gång som jag ska försöka fotografera under semestern. Hinner ju inte med allt sånt där när man jobbar. Så det kommer inte att vara helt dött här bara för att jag är ledig.
Mycket bra att svenska medier bojkottar Britney Spears konsert i sverige. Nu har även Danskarna tagit samma beslut. Mycket bra!!! Läs lite om det här om du vill.

Alla dessa regler som gäller när man ska fotografera artister är bara så tröttande. Här är några regler som jag har stött på.

Man får bara plåta tre låtar. Oftast mindre. Sen åker man ut.
Blixtförbud.
Vissa artister får man bara fotografera från en sida.
Thåström har egna regler. Honom får man bara plåta låt 3-5. Inte första och andra låten, då får man snällt stå och vänta bredvid. När sen låt tre börjar och vi får komma in så släcks lyset ner och ett enormt blått motljus tänds. Så där står man. Kameran klarar knappt av den färgtemeraturen och kom ihåg blixtförbudet.
När Mötley Crüe spelar sina tre första låtar så använder de ett slags rött fluorescerande ljus som kameran definitivt inte klarar av.
Ibland får man inte vända sig och plåta publiken.
Listan kan göras längre men ni fattar att det är lite besvärligt med stjärnor.

Så när Britney kommer med sina kontraktsregler så får det liksom räcka.

Inga kommentarer: