onsdag 8 juli 2009

Bingsjöstämman

Bingsjöstämman idag. Nästan 5000 människor befinner sig i Rättvikskogarna i några dagar. Precis överallt sitter och står det spelmän och kvinnor som gnisslar på sina fioler.  Alla är glada och trevliga och massor med åskådare sitter i gräset och myser med medhavd dryck och föda. Kul jobb och bilder i mängder, överallt. Jag tog även upp lite ljud som jag använde till en bildspecial på tidningens webb. Jag visar senare hur det blev i tidningen. Jag såg en liten förhandsvisning nyss och det såg bra ut. Men mer plats vill man ju alltid han. 

T-minus 3...

//Lars
RagnKjells såg till så det var rent på området.
Alla typer av instrument. Kvinnan med sågen gillade jag.
Tyvärr tog inte flickan kort så hon blev utan bidrag från mig.
Spontana spelgrupper i varenda tält.

Inga kommentarer: