tisdag 2 februari 2010

As long as we´re together baby i don´t care



Tuff kväll igår. 17.15 startar innebandydamernas match mot Rönnby. 19.00 börjar genrepet till Gryksborevyn (20 minuter enkel resa) och 20.15 startade herrarnas innebandymatch. Nu hann jag inte plåta någon av matcherna till slutsignal. Tråkigt tycker jag, för herrmatchen avgjordes med två sekunder kvar.
Att det blev körigt beror på att jag gärna lägger ner lite tid på de matcher jag bevakar och följden blev då att jag blev nästan sen till revyjobbet. Vilket ledde till att jag dessutom inte hann fram till matchstart på herrarnas match. Vilket i sin tur ledde till att jag inte hade hade den tid jag ville ha till herrarna. För på redaktionen satt redigerare och sportreporter och väntade på dambilderna. Det betyder då att jag jobbade med sammanlagt tre reportrar som ville ha bilder levererade. Detta skulle helst vara klart till 22.00! Jag var klar runt 23.45 med två timmars övertid som följd. Det här är väl inte det värsta jag varit med om precis, men idag när jag kom till jobbet så frågade chefen om jag passade på att göra lite webb-tv på revyn. Nej tyvärr, jag hann inte svarade jag. Ok suckade hon.

Men skit i det. Lite gnäll bara. Rubriken då? låten i lurarna för tillfället.

Så här blev innebanysidorna i tidningen.
Lina hade det stressigt men det blev bra tycker jag.
Och här är nästa uppslag. Damerna torskade tyvärr.
Och så här blev målvaktsrepet. Tom Lawson i Leksands IF

3 kommentarer:

Joel Marklund sa...

Snyggt med vidvinkelbilden på innebandyn. Och schysst att de drog så stort på den.

Lars Dafgård sa...

Tack Joel. Ja det blir bra ibland. Att jag sen vill att vi drar ännu mer på bilder är en annan sak, hehe. Men när jag gick igenom mina bilder med 14-24an upptäkte jag att kameran, för dagen inlånad av en kollega hade en enorm backfokus. Det är knappt så den här bilden håller. Resterande 200 bilder är bara att kassera.

Mattias Johansson sa...

-Han du med lite webbTV också?...
Man blir så trött, att dom inte förstår liksom. Vi har det likadant på Östran kan jag lova, men det blir ändring på det. Hårdhandskar på. Det har vi sagt förr men nu har vi tillverkat nitade handskar i kompositpansar. Högvoltstrådar löper utanpå för bättre effekt.
Du kan få låna dom...

Ändå är det ju världens bästa jobb!!
Ha det bäst Lars,