fredag 26 februari 2010

Jobbhelg


Det är Fredag och jag jobbar kväll. Det är även min jobbhelg som väntar runt hörnet. Mycket nu, många listjobb att göra. Samtidigt som jag jobbar med två sidoprojekt. Mycket jobb på ledig tid blir det också. Men det gör inget, det blir kanske bra till slut. Idag gör praktikant Emma sin sista dag med mig. Lite tråkigt tycker jag.
Den här veckan har jag jobbat med skolelever som är förbannade på att Nationaldemokraterna skall komma till deras skola och sprida sitt budskap. Innebandydamerna fick stryk mot Balrog. Tvillingarna Martin och Josef tillhör europaeliten i extrem enhjuling. Bara en sån sak. Adam Norman ska söka till byggprogrammet i höst. Samt ett helt koppel med jobb som inte har gått i tidningen än. Ja just det, jag har även hunnit med att täcka upp för kollegorna i grannkommunen, Ett uppslag till UNGavdelningen och dragargrejen till huvudtidningen. Plus mina sidoprojekt asså. Dessutom träning 3 av 4 dagar. Det börjar kännas nu. Så nu taggar vi till ordentligt, för kvällen bjuder på Innebandyderby och efter det Amanda Jensen.

I skuggan av Vancouver så har även jag plåtat backhoppning. Men det får du se senare. Helgmagasinet Pralin pryds med mitt omslagsfoto och någon sida personporträtt i morgon. Även det kommer senare.
Nu ska jag försöka ta mig ann att välja och välja bort bilder till ett av sidojobben. Kill your darlings igen. Ljud skall tas fram, rörlig bildmaterial skall klippas. Allt jobb på fältet är gjort, intervjuer, stillbilder och rörligt. Nu ska det bli nått av det hela. Sen skall texten skrivas. Oj oj oj.

Nej nu åker jag till jobbet och tar det lite lugnt.

/Lars.

Ida Skogkvist och Sara Nilsson tycker att skolledningen gör fel som bjuder in alla politiska partier och därmed också nationaldemokraterna. "Inget parti borde få komma hit", säger de.
Ida Skogkvist
Adam Norman ska bli snickare.
Tvillingparet Martin och Josef.


Inga kommentarer: