torsdag 11 februari 2010

Bara för att



Bara för att visa att jag lever så kommer här en liten snabbuppdatering.

Det skulle bli den stora revanschen.
Men när pengarna tog slut dog OS-drömmen för Mattias Blomberg

När snowboarden gjorde olympisk debut i Nagano 1998 fanns tio svenskar i truppen.
Sammanlagt i Nagano, Salt Lake City och Turin har Sverige haft 34 snowboardåkare, varav 15 från Dalarna.
I Vancouver finns en enda.
Vad har hänt när ett helt olympiskt landslag bara försvunnit på fyra år? Mattias Blomberg var en av de snowboardåkare som nu slutat sin olympiska karriär.
Bilderna på Mattias tog jag efter mitt besök i snowparken som jag skrev om i förra inlägget.



Så här blev det i blaskan.

Moderaterna i Falun presenterade på tisdagen sin lista till kommunvalet och landstingsvalet. På bilden ses fr v: Lilian Eriksson, kommunalrådet Mikael Rosén, Ann-Brått Åsebol, Falumoderaternas ordförande, Lilian Eriksson och 17-åriga Sanna Nordqvist, MUF-ordförande.

Jag har gjort fler jobb i veckan, men det har inte gått i tidningen än så de får vänta.

Inga kommentarer: