måndag 8 februari 2010

Snowpark ock korpiad


För tre veckor sedan invigdes en nygammal slalombacke i Falun. Eller Snowpark heter det säkert. Av någon anledning missade vi den invigningen. Dåligt av oss. Så nu i helgen tänkte jag reparera misstaget och tog med mig reporter Marja och åkte dit. Vi snackade med lite folk och jag knäppte några kort. Lätt som en plätt. Hade det här varit lite bättre planerat så hade vi säkert fått mer plats, men nattchef Thonita roddade om lite i sidplaneringen och det blev som du ser här nedan, rätt bra.
Robin Ljungdahl

Oscar Stärring
Ettan på FK.
Sidan som gjordes om och blev bra.

Vinterkorpiaden är en stor motionstävling som är öppen för alla. Typ. Till årets tävlingar var cirka 1 300 deltagare anmälda. Boule, bowling, five-a-side, korpinnebandy, långfärdsskridskor, längdskidor, alpint , volleyboll, rink-bandy och fotboll för funktionshindrade är idrotterna som fanns med på programmet i år.
Nu har vi ju innebandy och hockey i tidningen nästan varje dag. Längdskidor är trist, och det alpina fick räcka med ovan nämnda snowpark. Så jag och reporter Marja tog beslutet att vi struntar i de grenarna och kollar läget i A-hallen där det spelades fotboll för funktionshindrade. Vilket härligt gäng. Så ska det vara när man spelar fotboll. Se ett webb-tvinslag som jag gjorde här. I halvlek kom det fram en spelare i ett av lagen. Han pekade på sin medspelare och sa lite tyst, - Där är Zlatan. Är det sant svarade jag. - Ja, och där kommer Messi. Oj oj oj, sa jag. Men hur gick det till frågade jag. -Vi kom med flyget från Barcelona i natt, fick jag till svar. Det ni, jag har träffat Zlatan och Messi. De spelar i Linblomman från Bollnäs.
Linblommans målis, Fredrik Hartman gjorde en mastodonträddning vid ett farligt anfall. Det resulterade i ett par spräckta byxor. -Äh, det gör inget, jag räddade ju bollen flinade han.
Sätras spelarbänk under pågående match.
Tomas Smed, Korsnäs IF avlossar ett skott mot Sätras målis.
Såhär ser det ut i dagens tidning.

5 kommentarer:

Lars D sa...

Bra jobbat LGD och det ser ut som redigerarna är på rätt väg dom också.
Kul.

/LarsD

Lars Dafgård sa...

Tack LGD. Ja ibland så funkar det med en idé, genomförande och en enkel dialog.

/Lars.

skoglöw sa...

Gött att inga fula annonser stör sidan! Vem är Messi?

Anonym sa...

Bra bilder och snyggt utgjort.
Kungen

Lars Dafgård sa...

Patrik. Du måste skoja!

Tack kungen, ja det blev bra efter omständigheterna.