söndag 11 april 2010

Daniel Bodin

En snabbrapport mellan helgjobben.
Min vän Daniel Bodin har jag skrivit om här på bloggen tidigare. Men då satt han på en crossyckel. Som du ser så behärskar han även en snöskoter. Igår körde han en show i Bjursås. Avslutningsparty i slalombacken. Bodin är välkänd i dessa kretsar och tog en silvermedalj i X-games i vintras. Det är den absolut största tävlingen som finns. Så han är rätt vass.
För ett år sedan försökte killen göra världens längsta bakflip på skoter. Drömgränsen på 50 meter skulle slås. Något gick dock snett och det slutade i en brutalkrasch. På frågan om det blir ett nytt försök så är svaret ett snett leende. Jag återkommer med det. Jag planerar att bevaka det. Om det blir av vill säga.
Publiken i Bjursås gick bananer när Daniel körde. Här sträcker han ut en One hand indy. Så du vet.
En stark kastvind slet tag i Daniel mitt i ett hopp. Han går i backen, skotern in i ett staket. Ett sus går genom publiken. Här hade showen kunnat vara över. Men Bodin traskar fram till skotern och lyckas få loss den ur staketet. Slänger sig på och drar iväg. Han tittar på mig och skrattar när han åker förbi. Det är lite så han funkar. Lite hårdrock. Att han sen har den grymmaste skotern av alla ser du själv. Motörhead. Rock ´n ride liksom.

Dead body, flip och en double seatgrab. Tyvärr så fick jag inte riktigt till några bra bilder. Jag lyckade inte hitta rätt vinkel.
Den som ändå vore rockstjärna.

Nu ska jag vidare på jobb. Lions tipspromenad runt Tisken här i Falun. Life in the fast lane. Liksom.

//Lars.

Inga kommentarer: