torsdag 29 april 2010

Karlavagnen

Karlavagnen i lurarna och på redaktionen är det tyst och lugnt. Det är torsdag och det är kväll. Mina jobb är lämnade och jag kan koppla av.
Igår åkte jag upp till Orsa och gjorde ett mini-webb-tv-rep. Har man ingen D3s så får man sulla med en Sony HD handy cam eller vad den nu heter. Se skräpet här.

Idag tog Faluns frisörelever sina saxar och hårfönar med sig och besökte Norshöjdens äldreboende.

Men det verkade inte som resultatet var till belåtenhet. Eller hur ska man tolka den här blicken? Jag kommer ihåg när far min tog med mig till frisören. – Klipp luggen kort så han ser nått, löd ordern. Jag var väl lika nöjd som Märta Eriksson på bilden. Men det är lugnt farsan. Det är länge sen nu och vi glömmer det hela.
Erika Bäck från Sälen klipper håret på Arne Mogensen.
Margit Rapp är en kvinna som det finns för få av. I 18 år har hon rest till Lettland med grejer för att hjälpa fattiga människor.
I vintras gjorde hon sin 90:e resa. I mitten av maj bär det av för 91:a gången.
Och alldeles innan avfärden passar hon på att fylla 80!
Det lettiska folket i staden Rezekne uppskattar hennes hjälpinsatser.
Nu har man till och med förmått myndigheterna att skapa ett frimärke - med Margits bild.
Coolt. Det är jag och kungen säger hon. Och så är det ju. Grattis Margit.

Över och ut. /Lars.

Inga kommentarer: