fredag 9 april 2010

Mjuka linjen

Teuvo Pakarainen är arg. Han är arg för att mjuka linjen inte kommer att plocka upp resenärer på busshållplatsen vid hans hus. Vi gick dit och gjorde en liten intervju. När vi är där så kommer bussen som han brukar åka med. Busschauffören stannar och de slänger lite käft med varandra. Jag knäpper lite kort. Sen åker vi tillbaka. Snabbjobb. Enkelt, lätt och kul.


När vi kommer tillbaka till redaktionen så kollar min reporter upp hur den nya rutten verkligen kommer att se ut. Då märker vi att den nya linjen inte är så långt ifrån de nuvarande. Ca 150 meter. Jag tror inte att Teuvo vet om det. Så vi låter det vara en liten överraskning.
-------------------------------------------------------------------

Ett till snabbjobb. Ett stort antal anmälningar kom in efter den gångna helgen om klotter på väggar och bilar. Ta lite bilder på lite klotter lät ordern. Lätt som en plätt. Det var bara att leta på lite klotter och stanna, veva ner rutan och skjuta av en ruta. Upp med rutan och iväg. Jag klev aldrig ur bilen. Orkade inte. Det fick duga så här.
Jante har varit i farten. Här har jante visat sina skills på det gamla fängelset i stan.
Sen har vi lite mindre fina varianter. Långt ifrån fängelset. Men jag är ganska säker på att Jante har en polare som inte är riktigt lika duktig. Kolla bilden längre upp. Jante har ett litet anarkist A i sin tag. Lika felgjord som den här. Men den här är riktigt amatörig. Sen så fullbordades alstret med en fin hälsning till våra konstaplar. Moget.

1 kommentar:

Patrik sa...

Ge oss bildspelet NU!!

Jag har väntat tillräckligt...